Friday, February 23, 2007

SNOWDAY!!!!


Da vinteren kom luskende til Lincoln, Nebraska i fjor (hvor jeg var som utvekslingsstudent), var det store temaet om det kom til å bli noen
"snowdays." Som den vikingen jeg er, skjønte jeg jo ikke helt hva det ville si... Mange av lærerne hadde også et sånn pynteskilt eller noe hvor det sto "Please snow, I'm a teacher!" som jeg heller ikke helt skjønte.. Hvorfor skulle det snø bare fordi man er lærer??? Jaja, jeg skjønte etterhvert at snowday var rett og slett fri fra skolen på grunn av SNØ!! Og da var det ikke snakk om 3 meter høye brøytekanter og full snøstorm, neida, da var det kanskje 5-6 cm på bakken... Egentlig et fantastisk konsept! Men selvfølgelig skjedde det ikke da jeg var der... Jeg dro hjem til Norge en uke i mars for å overraske min kjære, da jeg fikk mail om at det hadde kommet SNØ i Lincoln og de hadde fått 2 snødager!!! Jeg skal innrømme at jeg ble litt småskuffa da, siden jeg visste at det aldri kom til å skje her i Norge. Men der tok jeg jammen meg feil!!! Til tross for heftig snøvær i Grimstad de 4 siste dagene hadde jeg ikke regnet med ekstra fri, tanken hadde faktisk ikke engang streifet meg. Men tro det eller ei, i går slutta vi etter lunch på skolen, i tillegg til at vi fikk hele dagen fri i dag (fredag)!!! Det var jo i bunn og grunn konge siden vi har vinterferie neste uke:D


Som sagt har været vært ganske så heftig i sør. E18 mellom Grimstad og Kristiansand har vært stengt, og folk er blitt stående stille i over 17 timer. Røde kors har faktisk gått rundt og delt ut mat! Siden værmeldingene ikke var så gode ble det etter siste time på skolen pakking i full fart, og alle bilene ble stappa med desperate folk som ville hjem før været ble verre. Det var litt skumle kjøreforhold, men alt gikk heldigvis fint da jeg skulle til Rune:) Jeg kjørte bare inn i 2 brøytekanter på veien, ellers gikk alt greit;) Rune, søstrene hans og jeg var ute en stund og måkte snø, så kom vi inn da vi var blitt riktig kalde, og fikk varmen i oss igjen med varme kanelboller og kakao:) Det ble også noen episoder med One Tree Hill;)


Håper alle får en fantastisk vinterferie! Nyt hver dag uten lekser og prøver! Selv om det er litt kaldt og sånn er det viktig å nyte snøen mens man har den- den blir borte før man vet ordet av det!


Peace out!


-Ellen Cathrine









2 comments:

Anonymous said...

husker snowday. tok faktisk bilde ut av vinduet da. for å foreviggjøre øyeblikket.
men det mistet jo egentlig litt av sin sjarm da vi fikk snødag på fredag...

Elise&Ingvild said...

Heia!

Hakke sett denne sia jeg..morro=)

Sees seinere;)

Karen Elise